آخرین اخبار
کد مطلب: 124161
کمکي که احمدي نزاد به جبهه انقلاب کرد/
آزموني به نام ولايت پذيري براي رئيس‌جمهور سابق
تاریخ انتشار : 1395/07/10 11:27:58
نمایش : 3472
عدم حضور احمدي نژاد در انتخابات نه تنها از يک دو قطبي جلوگيري کرد، بلکه جايگاه وي را در ميان طرفداران دو دل او تثبيت کرد؛ هرچند رسانه هاي بيگانه باز هم از اين اتفاق برداشت هاي خود را داشته و خوراک خبري خود را تهيه کردند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي هفته هاي گذشته حضور احمدي نزاد در گرگان منجر به انتشار برخي خبرها در فضاي مجازي شد؛ اگرچه سفر گرگان مانند ساير سفرهاي احمدي نژاد بود اما از اين جهت که توصيه رهبر انقلاب در يک جمع خصوصي به او عدم حضور در انتخابات بود حاشيه هاي زيادي را به پا کرد.

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که روز نهم شهريور 1395، جلسه مهمي در بيت رهبري برگزار مي شود. در آن جلسه، احمدي نژاد گزارشي از سفرهاي استاني خود و برخي از جلسات را به رهبر انقلاب مي دهد.

 

پس از ارائه اين گزارش، رهبر انقلاب او را از ادامه فعاليت هاي انتخاباتي منع و تصريح مي کنند که کانديداتوري اش نه به صلاح خودش هست و نه به صلاح کشور هرچند چندي بعد سفر استاني احمدي نژاد به گلستان برگزار شد.

 

در ادامه اين ماجرا و علني شدن محتويات اين جلسه خصوصي گمانه زني هاي فراواني در خصوص تبعيت و يا عدم تبعيت احمدي نژاد از رهبر انقلا مطرح شد.

 

برخي اين نافرماني را سومين نافرماني احمدي نزاد قلمداد کرده و از طرفداران وي مي خواستند راه خود را از او جدا کرده و بپذيرند که احمدي نژاد ديگر در مسير ولايت حرکت نمي کند.

 

اما عده اي ديگر نيز مطلقا منکر چنين جلسه اي مي شدند و سعي مي کردند اين موضوع را مشکوت نگه داشته تا در ادامه واکنش احمدي نزاد را شاهد باشند.

 

در حالي که صدها توصيه درخصوص عدم شرکت احمدي نزاد در نامه هاي سرگشاده و خصوصي مطرح و يک دو قطبي ناخواسته در کشور در حال شکل گيري بود، رهبر انقلاب با نام "شيخ عبدالعالي" مسئله را حل کردند.

 

ايشان در جلسه درس خارج از فقه خود فرمودند: يک آقايي آمد پيش من؛ من هم ملاحظه حال صلاح خود او و صلاح کشور به او گفتم در فلان قضيه شرکت نکنيد. نگفتم هم شرکت نکنيد گفتم صلاح نمي دانم. انسان بايد آن چيزي را که مي بيند و مي فهمد به نفع برادر مومنش است به او بگويد.  ما هم صلاح کشور را بهتر از اغلب افراد آشنا هستيم هم آدمهايي که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند بهتر از ديگران مي شناسيم. با ملاحظه حال مخاطب به آقايي توصيه مي کنيم يک دو قطبي در کشور ايجاد مي شود. دو قطبي  مضر است به حال کشور.  من صلاح نمي دانم.  

 

اين بيانات مقام معظم رهبري تمامي گمانه‌زني و شائبه‌ها را برطرف کرده و در نهايت همه اطرافيان و نزديکان احمدي نژاد اعلام کردند که وي ديگر هيچ فعاليتي که شائبه انتخاباتي بودن داشته باشد را انجام نداده و در انتخابات حاضر نمي شود.

 

محمد علي رامين، يکي از نزديکان احمدي نژاد در اين خصوص اعلام کرد: با شناختي که از احمدي نژاد دارم، وي از رهنمودهاي امام خامنه اي تبعيت مي کند و چه بسا به زودي براي اثبات ولايت مداري خود، در نامه اي سرگشاده خطاب به امام امت و امت مسلمان، مواضع مسکوت خود را اعلام خواهد کرد.

 

چندي از اين موضوع نگذشته بود که احمدي نزاد در نامه اي سرگشاده اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات را ندارد.

 

وي در اين نامه خطاب به مقام معظم رهبري گفت: همان‌گونه که مستحضر هستيد در ديدار مورخ نهم شهريورماه سال جاري، اينجانب برنامه‌هاي تبيين انقلاب در سراسر کشور را تشريح نمودم، پس از آن حضرت عالي توصيه فرموديد که در اين دوره مصلحت نيست بنده در انتخابات شرکت نمايم و اينجانب نيز تبعيت خود را اعلام نمودم.

 

احمدي نژاد ضمن تشکر از بيانات مهم مقام معظم رهبري در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاري، به استحضار مي‌رسانم که در عمل به منويات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه‌اي براي حضور در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي سال آينده ندارم.

 

اگرچه در ابتدا نظرات به سمتي مي رفت که احمدي نژاد نتوانسته بر روي اميال خود پا بگذارد و به توصيه هاي رهبري عمل نکرده است اما نامه او در ادامه نشان داد که او از آزمون ولايت پذيري سربلند بيرون آمده است.

 

عدم حضور او در انتخابات نه تنها از يک دو قطبي جلوگيري کرد، بلکه جايگاه وي را در ميان طرفداران دو دل او تثبيت کرد؛ هرچند رسانه هاي بيگانه باز هم از اين اتفاق برداشت هاي خود را داشته و خوراک خبري خود را تهيه کردند.

 

آنچه که اهميت دارد جريان اصولگرايي بايستي قدر اين موضوع را دانسته و با اتحاد خود بيش از گذشته در مسير اتحاد قدم بردارند تا بتوانند از فرصت عدم اختلاف بيشترين بهره را ببرند.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس